dimarts, 31 de març del 2015

CREMA DE MANTEGA.





INGREDIENTS:



200 grams de sucre
120 ml d'aigua
250 g de mantega
1 rovell d'ou ecològic
aroma de vainilla 

La crema de mantega té molts usos en pastisseria, però el més important és en la decoració de les mones de Pasqua tipus Sara. Aquí us ensenyo una recepta que em porta funcionant molt de temps.
Comenceu preparant l'almívar. Per fer-ho, poseu en un cassó els 200 grams de sucre (li vaig rebaixar la quantitat de sucre per a que no fos tant dolça) i l'aigua. Ho deixeu bullir una mica, uns 4 minuts un cop arrenqui el bull. Tanqueu el foc i retireu.

Talleu a daus la mantega i deixeu-la a temperatura ambient.
Poseu els rovells en un bol de tamany gran. Afegiu-hi molt a poc a poc l'almívar, i aneu batent suaument amb un batedor elèctric. Si n'hi afegiu massa de cop, la temperatura augmentarà sobtadament i se us podrien coure els rovells, així que és millor tenir paciència i anar fent poc a poc. Afegiu-hi una culleradeta d'aroma de vainilla.
El següent pas és afegir-hi la mantega poc a poc,dau a dau, quan un estigui fos hi afegim el següent.
Quan la tingueu tota incorporada, veureu que el color i la textura canviaran una mica, però heu de seguir batent una mica més per a que l'almívar s'acabi de refredar, i poc a poc veureu com es va espessint fins adquirir una consistència cremosa com la de la foto.
Aquest és el punt on volíem arribar. Ara sols cal que la poseu en un recipient per a guardar-la a la nevera i deixar-la reposar unes hores. Quan la vulgueu utilitzar penseu que tornarà a estar dura, així que us recomano que la tregueu de la nevera una bona estona abans, i torneu-la a batre una mica fins que s'unifiqui la barreja. No us espanteu si us dóna la sensació de que està tallada, seguiu batent amb varilles manuals fins que es lligarà.
Ara ja la teniu a punt per a fer el recobriment de la Sara, el farcit o la decoració.




2 comentaris:

  1. Mira a quin dia estem i jo encara estic pensant com faré la mona de la meva neboda... però m'anoto la recepta de la crema de mantega per si m'animo a fer-la així! un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi em passava el mateix Eva, fins que vaig decidir-me per provar de fer aquesta crema, i amb la quantitat que m'ha sortit faré dues Sares pels meus nebots, espero que els hi agradin!
      Petons i bona setmana santa.
      Anna

      Elimina