dissabte, 28 de març del 2015

BUNYOLS DE CREMA.




INGREDIENTS:

125 grs de llet
125 grs d'aigua
110 grs de mantega
150 grs de farina blanca
3 ous 
polsim de sal 
sucre per rebossar 
200 grams de crema pastissera



Posem en un cassó l'aigua, la llet i la mantega i ho escalfem fins que just arranqui el bull. Abaixem el foc i hi afegim la farina de cop, seguim remenant durant 3 minuts aproximadament vigilant que no s'ens agafi la massa.
Retirem del foc i ho deixem refredar una mica. Poc a poc hi anem afegint els ous un a un i sense parar de remenar fins que ens quedi una massa consistent i homogènea.
Ara és el moment d'afegir la crema pastissera. A mi m'agrada molt aquesta crema, per això li he posat força quantitat. Penseu que com més n'hi poseu, menys inflats us quedaran quan els fregiu, així que és  important trobar el punt just.
Posem al foc una paella ben plena d'oli per a que es vagi escalfant. Amb l'ajuda d'una mànega pastissera o unes culleretes de postre, fem petites porcions que anem tirant a la paella amb l'oli no molt calent.
Quan estiguin daurats, els traiem i els deixem reposar sobre un paper de cuina per a que absorveixi l'oli sobrant, i finalment abans que s'arrefredin els arrebossem amb sucre.


4 comentaris:

  1. Els meus preferits!!! Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si? Mmmm a mi m'agraden tots, però si m'he de quedar amb alguns escolleixo els farcits de crema ;)
      Petons Mònica
      Anna

      Elimina
  2. Aquest bunyols han d'estar boníssims!! M'agraden més sense farcit, però em menjaria un parell d'aquests, ha, ha...Un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquests porten la crema incorporada a la pasta, no es nota tant el gust de la crema i no queden tant esponjosos com els de vent. Jo com sóc molt llepola prefereixo els farcits. Veus, així no ens barallarem tu i jo ;)
      Petons
      Anna

      Elimina