diumenge, 22 de març del 2015

BACALLÀ AL PIL PIL.



INGREDIENTS: (2 racions)


2 lloms de bacallà dessalat
150 ml d'oli d'oliva
4 dents d'all

Aquesta recepta em va costar una mica d'apendre, més que res a l'hora de fer la salsa pil pil, ja que costa una mica de lligar. Per sort, algú em va explicar un truc que no falla mai. Després us l'explico ;)
Comenceu posant l'oli en una cassola de fang, a foc suau, on hi fregireu els alls tallats a làmines. No deixeu que s'enrosseixin gaire, sols han d'aromatitzar l'oli. Tanqueu el foc i deixeu que l'oli es refredi una mica.
Quan l'oli estigui tebi, torneu a posar la cassola al foc, aquest cop al mínim, i poseu-hi els lloms de bacallà. Hi ha qui diu que amb la pell a sobre, n'hi ha que diuen a sota, n'hi ha que el giren a mitja cocció...jo ho faig a sota i el resultat és bo, així que feu-ho com vulgueu :)
És molt important que l'oli no estigui gaire calent ja que el bacallà es fregiria i no és el que volem. Per anar bé s'hauria de confitar. Si veieu que l'oli fa bombolletes abaixeu el foc, el bacallà se us està coent!
Així doncs, teniu el bacallà dins la cassola a foc molt baix. L'únic que heu de fer és agafar la cassola amb les mans i anar-la sacsejant fent moviments circulars de manera que l'oli es vagi movent per entre la cassola i els lloms. Poc a poc veureu que es van formant unes petites gotetes de color blanquinós, és la gelatina que va deixant anar la pell. Aquestes gotetes s'aniran unificant fins a lligar-se i formar la típica salsa pil pil.
Això si tot es fa correctament. Si heu fallat en alguna cosa, us fareu un tip de sacsejar i l'oli no es lligarà per molt que vulgueu.
Personalment crec que això passa quan la temperatura no és l'adequada, per això el que faig és retirar la cassola del foc i afegir mitja culleradeta d'aigua en un raconet. Agafo un colador petit i el vaig refregant per sobre la zona, de manera que l'aigua i l'oli es vagin emulsionant per acabar lligant, i poc a poc vaig ampliant la zona fins que queda tot ben lligat. La salsa que podeu veure a la foto del plat està feta d'aquesta manera; ja veieu que el truc dóna bons resultats.
Quan vegeu que el bacallà comença a desmuntar-se, significa que està suficientment cuit. No deixeu que es cogui més. 

Ara sols caldrà emplatar i consumir.
Si teniu altres trucs per a que lligui la salsa poseu un comentari i els compartirem. Gràcies!! :)





8 comentaris:

  1. La salseta té una pinta fantàstica! Gràcies per compartir el truquet, no he fet mai bacallà al pil pil però en prenc nota per si m'hi animo ;)
    Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Marta.Per això estem ;)
      Ptons
      Anna

      Elimina
  2. No l'he provat mai, al pilpil, però l'aspecte és deliciós!! l'hauré de provar, gràcies pel truc! un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan vivia amb els meus pares, la mare sempre en feia, i no li feia falta el truc ;) T'animo a que el facis Eva, és molt suau encara que no ho sembli.
      Petons
      Anna

      Elimina
  3. Ostres si a casa els agradés el bacallà m'hi posava ara mateix!!! A mi m'agrada molt però sempre me l'acabo menjant sola... una pena!! Però potser un dia m'animo i m'hi poso per celebrar que sóc estupenda!! ;)))
    Gràcies Anna per la recepta i per explicar-nos el teu petit secret!
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Clar... per una mateixa costa més de posar-se a fer un plat així, però com tu dius.. a celebrar que som especials clar que si!
      Petons guapa!
      Anna

      Elimina
  4. Mira, aquesta és un d'aquelles receptes famoses que no he fet mai......T'ha quedat genial!!!
    Petons, Anna!
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies :) No passa res Olga, jo faig el bacallà amb la salseta i tu el pa per sucar-hi que segur que et queda d'allò més be! ;)
      Petons
      Anna

      Elimina