dimecres, 28 de gener del 2015

CREMA DE CARXOFES.



INGREDIENTS:

4 carxofes
8 tronxos que tenia guardats
1 patata
mig porro
llet de civada
mantega, sal, pebre, nou moscada


Hi ha moltes maneres de fer crema de carxofes, però jo aposto per la senzillesa i la simplicitat dels gustos, així que no m'he complicat la vida i he obtingut un molt bon resultat. Aquí us ho explico:

Peleu la patata i renteu-la, reserveu-la tallada a bocins. Feu el mateix amb el porro.
Peleu les carxofes i talleu-ne les puntes, deixant solsament la part més tendra. Aprofiteu els tronxos que són molt gustosos, peleu-los i reserveu-los. Els picarem junt amb les carxofes just al moment de ficar-los a cure per a que no ennegreixin.
En una olla a foc mig, poseu-hi uns 50 grams de mantega, i seguidament les verduretes totes fetes a bocins. Tapeu i deixeu que es cogui durant uns minuts, aneu remenant i afegiu-hi un litre i mig d'aigua aproximadament. L'aigua arrencarà el bull i ha de coure's uns vint minuts aproximadament.
Un cop punxeu la patata i vegeu que està cuita, ja podeu triturar-ho a la mateixa olla fins que quedi ben finet.
Ho torneu a posar al foc i hi afegiu un rajolí de llet, el pebre i la nou moscada ratllada.
Uns minuts més a foc suau per a que s'amoroseixi tot plegat, i ja teniu una crema ben bona i sana.


6 comentaris:

  1. Aquesta crema la vaig fer un cop perque vaig veure una recepta de la Ruscallleda, em va semblar que seria deliciosa, pero em sortir fatal! no se que es el que va fallar perque jo vaig fer la recepta al peu de la lletra, a vegades m'agrada innovar però si es de la Ruscalleda, jo obeeixo i prou! jejejej doncs això que em va sortir inmenjable, ara tornaré a probar amb la teva recepta a veure qeu tal! Un petó guapa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres que estrany Pilar, sembla que sent d'ella en tens la garantia...alguna cosa deuria fallar. Espero que la meva funcioni tot correctament, ja veus que és molt simple. Que tinguis sort, ja em diras! ;)
      Anna

      Elimina
  2. A voltes, en la senzillesa està el més gran secret! Petonarros!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I utilitzar aliments de qualitat! Pero si, tens raó Mònica :)
      Anna

      Elimina
  3. A mi em passa una miqueta com a tu....m'agraden les cremes senzilles!!! I aquesta.....ho és!! No l'he provat mai, així que....ja tardo!!!
    Petonets!!
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si Olga, i vaig estar xafardejant i n'hi ha de mil maneres però la prefereixo així de simple.
      Anna

      Elimina