dimecres, 17 de juny del 2015

PESTO DE RUCA.






INGREDIENTS:

50 gr de ruca
la ratlladura de mitja llimona
el suc de mitja llimona
6 culleradetes d'ametlles crues pelades
4 culleradetes de formatge parmesà ratllat
1 tassa de cafè d'oli d'oliva
1/2 gra d'all
sal i pebre

ELABORACIÓ:

A l'hort tenim moltes ruques, i s'agraeix de menjar-les de maneres diferents, per això em vaig animar a provar de fer la recepta que el blog Cuinant entre llibres proposava.
No la vaig fer ben bé igual, ja que jo les hi vaig posar crues, i en comptes d'avellanes hi vaig posar ametlles que era el que tenia en aquell moment a casa.
El resultat em va sorprendre, ja que tenia por de que quedés un gust massa fort, però la ratlladura i el suc de la llimona li donaven un punt refrescant molt bo i ajudaven a dissimular la seva amargor.


Per fer-lo, vaig posar tots els ingredients menys les ametlles en un recipient per al túrmix, i quan ho tenia tot gairebé triturat hi vaig afegir les ametlles perquè m'agrada més que es noti el gra, així que les vaig guardar pel final.
Un cop obtinguda la pasta, la vaig tastar per si havia de corregir algun gust, però cal dir que per si sola ja queda perfecte, sols li vaig afegir una mica més d'oli i ja està. Combinada amb pasta li dóna molta personalitat al plat. Com veieu, amb ben poca cosa n'hi a prou per gaudir d'un bon àpat!



2 comentaris:

  1. Mmmm quin pesto més bo! m'apunto els teus canvis, si queda bo amb la ruca crua menys feina, i canviar els fruits secs és una bona idea, jo ho faig sovint i trobo que tots li donen un toc boníssim! un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És que no volia variar gaire la teva recepta de l'original, i penso que en cru la planta manté més les seves propietats...una mania com una altra ;)
      A veure si t'agrada així doncs.
      Petons guapa!

      Elimina